Planinarske- pešačke staze

Staza broj 1 (Ivanjica-Oštrice) polazi iz centra grada tj. sa autobuske stanice a završava se na Oštrom vrhu (976 m.n.v.) na Oštricama. Dužina staze iznosi 7 km u jednom pravcu a visinska razlika je 508 m u usponu i isto toliko u silasku, što je za ovu dužinu staze idealna visinska razlika.

Kada se krene sa autobuske stanice nakon laganog pesačenja stiže se na Ravanu, gde se nalazi spomenik palim borcima u drugom svetskom ratu u obliku zvezde petokrake. Pešačenje se nastavlja velikim usponom u dužini od 500 metara gde se nailazi na seoski put koji vodi do Šljivićkog brda. Sa Šljivićkog brda se skreće prema SKI stazi, prolazi kroz SKI stazu I penje se ka vrhu Oštrice (976 m.n.v.) odakle se pruža predivan pogled na jedan deo Ivanjice. Dužina ove deonice do samog vrha iznosi 1.220 metara, usponi se kreću od 30%-60% što je i najteža deonica ali i najzanimljivija deonica ove staze.

Na stazi se nalaze brojni putokazi koji su pričvšćeni na stubove ili na drveće, vidno su postavljeni i obeleženi tako da ne postoji mogućnost da se zaluta. Naravno, cela staza je obeležena planinarskom markacijom u oba pravca.

Staza broj 2 (Anemija – Teprč)

Dužina staze iznosi 12 km i važi za stazu lakog intenziteta napora. Visinska razlika je 800m.n.v.

Kreće sa Zavoda za rehabilitaciju Anemija, preko šumovitih predela nakon 1,5 km stiže se na Vidin krš, vidikovac, nastavlja kraćim putem prema Mucinoj vodi ili dužim putem koji prolazi šumom pored krsta koji se nalazi na Vidinom kršu. Prolazi se kroz Remov raj i dolazi do Mucine vode, odakle sledi blagi uspon od 2km do vrha Teprč (927mnv).

Staza se spušta preko Crnjevačkog brda u naselje Crnjevo gde se i završava, ili istim putem prema zavodu Anemija. Vreme koje je potrebno da se staza prepešači je optimalno 4h.

Staza broj 3 ( Ivanjica – Gliječa)

Dužina ove staze iznosi 8 km, a može se koristiti iz dva pravca, Ivanjica-pijaca-Gliječa-Ravana-centar grada ili centar grada-Ravana- Gliječa-Pijaca.

Visinska razlika staze iznosi 696 m.n.v. Kada se krene sa autobuske stanice ide se istom stazom kao za Oštrice u dužini od 1 km, a zatim na seoskom putu skreće desno prema gliječkom potoku.

Ova deonica je veoma atraktivna jer se hoda provalijom u dužini od 500 metara ali je iskopana staza za pešačenje tako da je bezbedna. Sledi blagi silazak u gliječki potok odakle kreće uspon prema vrhu Rudnik (766m.n.v.) od 30%-65%. Prolazi se pored naselja Glaječa, pored farme koza i pored dva bunara. Prateći putokaze i markaciju stiže se na sam vrh rudnika antimona odakle se pruža predivan pogled na Ivanjicu i njenu okolinu. Povratak prvih 900m istom stazom a onda sa druge strane brda kroz naselje i izlazi se kod pijace.

Staza broj 4 (Centar grada-crkva Lazarica)

Dužina staze iznosi 6 km do crkve Lazarice, 10 km. do Oštrog vrha i 17 km. do autobuske stanice ako se nastavi kroz Šljiviće.

Staza kreće magistralnim putem ka Sjenici ali nakon 500 metara skreće desno i prateći putokaze dolazi do uređenog izvorišta i vidikovca Vidove vode ( voda za vid).

Kroz pravi sumski raj se nastavlja i dolazi do crkve Lazarice i spomenika braće Jugovića, zatim se nailazi na spomenike krajputaše I staza blagim usponom penje ka Oštricama, odakle se spušta u naselje Šljivići i u centar grada.

Planinarske staze na Goliji

Na Goliji, najposećenijoj planini od strane planinara na području opštine Ivanjica nalaze se obeležene staze za planinarenje i pešačenje koje ima sve popularniji naziv treking....

To su staze koje uglavnom kreću iz Golijske i vode preko Babića brda, Bojevog brda, Prijekog brda a izlaze na Jankov kamen. Postoji i staza koja se kreće sa mesta Bele vode, vodi preko Dajićkog brda, sela Srednja reka, sela Karalići i penje se na Jankov kamen ili spušta u Golijsku reku i takođe nazad do Belih voda. Zatim je obeležana staza od Golijjske reke, preko Tašovih livada, Bojevog brda i završava u mestu Vlasovo odakle se vraća nazad. Zatim od Golijske reke ka brdu Javor 1481mnv, brdu Tikveš 1.504 mnv. Na Goliji postoji obeležena staza koja je deo Golijske transferzale i pruža se od pravca Raške i Kraljeva preko Crnog vrha 1.800 mnv do Odvraćenice, Jankovog kamena i dalje preko Prijekog brda do Duge poljane gde se transferzala i završava, a koja inače kreće od manastira Žiče kod Kraljeva i podsećamo da prolazi  pored manastire Studenica i crkava isposnica Sv. Save.

Planinarske staze na Javoru

Kada je u pitanju ova planina onda se ne možemo pohvaliti sa izrađenim i obeleženim stazama ali svakao DA sa brojem izvedenih planinarskih treking tura kao i brojem planinara posetilaca koji nisu iz Ivanjice. Planina Javor dominira brdovitim terenom sa blagim nagibima i visoravnima jer se i sama graniči sa Pešterom. Najviši vrh je Vasilijin vrh sa 1.519 mnv. Zanimljiva je staza od sela Kušići do Vasilijinog vrha i nazad koja je i najčešće korišćena, zatim staza prema kanjonu reke Uvac i staništu beloglavih supova kao i staze po Zečkom polju do sela Štitkovo itd.

Planinarske staze na Mučnju

Kao i na Javoru ni Mučanj nema obeleženih staza, ali ima dosta planinara koji redovno posećuju ovu prelepu planinu. Uglavnom su to ture koje kreću iz sela Katići do vrha Mučnja Jerinin grad 1.534 mnv i nazad do Katića.

Alpinistički smerovi: U okolini Ivanjice na prirodnoj steni u Raščićima kod pećine iznad crkve to su smerovi  koje je izradio PSK „Stari Vlah“.Na istoj steni su i 6 kraćih sportsko penjačkih smerova. Napominjemo da se korišćenje svih smerova na steni u Raščićima može izvoditi samo uz prisustvo lica iz Starog Vlaha, u suprotnom se stena koristi na sopstvenu odgovornost.

Na planini Mučanj se nalaze takođe smerovi za alpinističko penjanje, smerovi se penju uz ukivanje klinova koji se vade iz stena nakon penjanja a ne postoje izrađeni boltovani smerovi iako stene Mučnja imaju veliki potencijal za to.