BICIKLIZAM

BICIKLIZAMStaza broj 1- Kreće iz centra grada, preko javorskog puta skreće u Šljiviće, usponom od 20 stepeni nastavlja i prolazi pored crkve Lazarice i groba devet Jugovića a zatim ravnom deonicom u dužini od 5km prolazi kroz selo Glavinići i spušta se u mesto Međurečje odakle se asvaltnim putem koji vodi za Goliju vraća u Ivanjicu. Dužina ove staze iznosi 17 km, visinska razlika je 367 m.n.v. i važi za srednje laku stazu (postoje: laka, srednje laka, srednje teška i teška staza).

Staza broj 2- Kreće iz centra grada, preko naselja Vidik izlazi na Vidin krš. Nastavlja desno do Mucine vode, odakle se prave dve staze: jedna desno za naselje Crnjevo, a druga levo za naselje Sveštica i obe završavaju u centru grada. Staza obiluje usponima i nizbrdicama i spada u srednje teške staze i vrlo je atraktivna. Dužina jedne staze je 12km a druge 9km.

Staza broj 3 - Kreće iz naselja Buk i pored kupališta Ploče vodi seoskim ne asfaltiranim putem sve pored reke do mesta Međurečje. Prolazi kroz šumovite predele sa malo sunčeve svetlosti i ispred samog Međurečja izlazi na livadu kroz koju se ulazi u naselje Međurečje.

Put je sa minimalnim saobraćajem, skoro da i ne postoji. Staza je na dosta mesta vlažna pa je blato česta pojava na istoj. Na jednom mestu preko staze prelazi potočić što je atraktivno za vožnju planinskih bicikli. Inače cela staze je skoro ravna iako se vozi uzvodno uz reku Moravicu nema velikih uzspona kao ni nizbrdica.

Dužina jednog smera je Buk-Međurečje 7km, a Ivanjica-Međurečje 9km. Istom stazom se i može vratiti do Ivanjice ili asfaltnim putem sa druge strane reke.

Kada su u pitanju biciklističke staze na planinama Ivanjice,na žalost, ne postoji ni jedna obeležena i uređena staza. U planu je izrada i obeležavanje planinsko-biciklističke staze na svim planinama Ivanjice jer one imaju izvanredan prirodni potencijal za staze ovog tipa sporta i rekreacije.

No i pored toga biciklisti često dolaze i sa vozačima PSK „Stari Vlah" voze po Goliji, Mučnju i Javoru. Za potrebe Kampa planinara Srbije 2009. g. „Stari vlah" je izradio jednu takmičarku kružnu stazu na Goliji koja je duga 12 km a kreće iz Golijske reke preko Prijekog brda, penje se do ispod Jankovog kamena, prelazi preko skijaške staze, spušta se na Babića brdo i dalje u Golijsku reku.